Zamieszczone przez parasite
Jaką polecacie instalacje LPG??
Zwiń
X
-
Jaką polecacie instalacje LPG??
Tagi: Brak
-
-
Jaką polecacie instalacje LPG??
Witam serdecznie.
Koledzy jestem nowy na forum i zakupiłem Octavie 2002'rok, 2.0 benzyna 115KM. Interesuje mnie instalacja LPG tylko nie wiem jaką założyć żeby autko fajnie śmigało. U mnie w mieście montują BRC, KME, STAG. Interesuje mnie też żeby butla była we wnęce koła z racji że zapas jest pełnowymiarowy. Ile się mieści gazu w takiej butli?? Jak spalanie gazu w takim silniku?? I czy ktoś z was ma wlew pod klapką wlewu paliwa, bo tak jak ja patrzyłem to w moim modelu jest tam gumowy kołnierz i tak trochę mało miejsca i nie wiem czy dało by rade mechanikom założyć tam wlew gazu. Bardzo proszę o wasze spostrzeżenia i opinie do tego tematu, bo nie chciałbym mieć jakiś śmiesznych problemów bo założeniu instalacji LPG.
Pozdrawiamkarolikglogow
-
-
Re: Jaką polecacie instalacje LPG??
Zamieszczone przez karolikglogowWitam serdecznie.
Koledzy jestem nowy na forum i zakupiłem Octavie 2002'rok, 2.0 benzyna 115KM. Interesuje mnie instalacja LPG tylko nie wiem jaką założyć żeby autko fajnie śmigało. U mnie w mieście montują BRC, KME, STAG. Interesuje mnie też żeby butla była we wnęce koła z racji że zapas jest pełnowymiarowy. Ile się mieści gazu w takiej butli?? Jak spalanie gazu w takim silniku?? I czy ktoś z was ma wlew pod klapką wlewu paliwa, bo tak jak ja patrzyłem to w moim modelu jest tam gumowy kołnierz i tak trochę mało miejsca i nie wiem czy dało by rade mechanikom założyć tam wlew gazu. Bardzo proszę o wasze spostrzeżenia i opinie do tego tematu, bo nie chciałbym mieć jakiś śmiesznych problemów bo założeniu instalacji LPG.
PozdrawiamPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Sterownik - STAG 4 lub STAG 300 +
Wtryski - jak ma byc dobrze to 4 Hana 2000 czerwone
Reduktor - KME silver ,AC r01 ,zavoli zetaN
Butla w kolo 630/270/64L - chyba taka sie zmiesci do OI, moze troche byc za wysoka
Mozna dac przewody gazowe Faro zamiast miedzi. Wlew pod klapke Pb i bedzie bajka.
Koszt z montazem 2500-2800 z tego co slysze.
Nie pamietam jak wlew w OI wyglada, ale jakos tak to moze wygladac.
Komentarz
-
-
karolikglogow, graty to połowa sukcesu. Równie ważny jest majster, który to zamontuje i wystroi.
Unikaj "fachowców", którzy będą chcieli zrobić autokalibrację na postoju i tyle.
Tak samo ważne, aby został zdjęty kol. ssący do wiercenia.
Graty, które wymienił kol. Maicroft są OK.Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Wtryski - jak ma byc dobrze to 4 Hana 2000 czerwone
Butla w kolo 630/270/64L - chyba taka sie zmiesci do OI, moze troche byc za wysokaPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Moim zdaniem zdecydowanie najlepsza instalacja na rynku to Omegas (Landi Renzo). Droga, trudna do ustawiania, raczej tylko przez autoryzowane serwisy. Ale jest niezawodna, wtryski nie do zajechania (ma funkcję rozgrzewania wtrysków przed przełączeniem na gaz i niesamowicie dokładne sterowanie czasami wtrysków, co wymusza użycia najlepszych wtryskiwaczy - standardowo MED), ilość funkcji sterownika o wiele większa niż u konkurencji. Możliwość idealnego doboru czasów wtrysku (prawdziwa mapa a nie uproszczona jak np. w STAGach czy BRC). Przy idealnym ustawieniu mi udało się uzyskać średnie spalanie rzędu 8,3 L / 100 km w O1 BFQ.
Potem druga w kolejności to nasze polskie Stag 300 i nowsze Stagi - tanie, łatwe w ustawianiu, ale wtryski padają po 70 - 80 tys, auto pali też około 0,5 - 1 L gazu więcej niż LR, nie ma też tylu różnych fajnych funkcji. Reduktory też mniej trwałe bo algorytm przełączania na gaz nie uwzględnia wszystkich czynników i czasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.
Trzecia to moim zdaniem BRC Sequent 24 - ustawia się tak samo łatwo jak Staga 300, ale nieco droższa, bo "Hamerykańska" (a tak naprawdę to chyba Holenderska).Pozdrawiam tom_tom
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.tomPotem druga w kolejności to nasze polskie Stag 300 i nowsze Stagi - tanie, łatwe w ustawianiu, ale wtryski padają po 70 - 80 tys, auto pali też około 0,5 - 1 L gazu więcej niż LR, nie ma też tylu różnych fajnych funkcji. Reduktory też mniej trwałe bo algorytm przełączania na gaz nie uwzględnia wszystkich czynników i czasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.
Podpowiem. Do kazdego zestawu STAGa 300 mozna sobie wsadzic nawet wtryski Keihin za 1500zl i wyzszej polki juz nie ma. Reduktor tak samo. Nikt nie powiedzial, ze trzeba wybierac reduktor AC. Mozna wsadzic przewymiarowany mocowo przykladowo LR IG1 (koszt okolo 700zl) i tez bedzie git. Pytanie tylko po co wsadzac instalacje za 4tys, jak za 1300zl (nie licze butli i elementow lacznych oraz montazowych) bedzie bardzo dobrze.
BRC czy LR robi powiedzmy dedykowane instalacje do danych aut, placi sie za gotowe weze laczace wtryski z kolektorem itd. Ich najwieksza zaleta to chyba latwosc montazu, ale co to interesuje klienta. A cena bieze sie stad tez, ze do zestawu fabrycznie sa juz wsadzone wlasnie jakies dobre wtryski, a nie Valteki za 130zl
Mialem BRC Sequent 24 w Pandzie i rewelacji wg. mnie nie bylo. Palil wiecej niz magiczne 20% Pb, ciagle nie potrafili tego ustawic(gasl,mul), a te 55KM to i tak jakas masakra byla, zeby to pudeleczko rozpedzic.
Tak wiec IMO lepiej komputer ktory ogarnia wiecej gazownikow, a do tego klocki dowolnie dobrane. Rozpietosc cen moze byc duza jak widac.
Komentarz
-
-
tom.tom,Zamieszczone przez tom.tomczasem przełącza się na zbyt zimnym reduktorze.
Jeśli chodzi o wtryskiwacze to tak jak Maicroft napisał, Hany są godne polecenia. Dobre też są Horizony (Rail'a), Valteki też dają radę... Oczywiście klasa premium to Keihin, ale cena kosmiczna... ~ 1500 PLN za listwę czwórkę.
Miedź 6 mm w zupełności Ci wystarczy. Nie ma co się pchać w koszty z przewodami Faro.
Można umieścić w okolicach oryginalnego wlewu paliwa, wlew LPG, ale musi to być tzw. sportowy wlew gazu. Końcówkę przed tankowaniem się dokręca. A wygląda to tak:
Zbiornik w koło, a zapas (o ile będziesz go woził w aucie) w pokrowiec i można albo w bagażniku albo za siedzeniem w kabinie - choć słabo to wygląda Zbiornik czasami można wrzucić większy - słyszałem o warsztatach gdzie wkładają większe, a właściwie wyższe, ale blacha pod kołem zapasowym wtedy dostaje kilkadziesiąt razy młotkiem :twisted: Polak potrafi...
I faktycznie tak jak Northeusz napisał, wchodzi ok. 80%.
Jeśli chodzi o reduktory to godne polecenia są: Tomasetto (Alaska lub Arctic), Lovato, Gurtner, Landi Renzo, KME, BRC i Zavoli. Broń Boże przed Magic III Compact i podobnymi wynalazkami.
Sterowniki STAG, BRC, Landi Renzo.
Oczywiście jak koledzy wspominali, ważny jest dobry montaż z kalibracją i po 1000 km kolejna (w międzyczasie membrana w reduktorze się ułoży). Mapę zaleca się zbierać podczas jazdy. Później fachman zrobi korekty jeśli trzeba i gdzie trzeba i jazda
Należy pamiętać o wymianie świec na przystosowane do pracy z gazem, a także regularnie wymieniać filtry w instalacji gazowej. Niestety w gazie też jest dużo syfu. Może więcej go być w autogazie, który nie jest tak restrykcyjnie kontrolowany jak LPG. A często widnieje na stacji gazowej napis autogaz, a nie LPG. Dla kierowcy to niby to samo, a tak do końca to jednak nie jest.
Jeszcze jedno. Producenci na ogół dają gwarancję na instalację na 100 tyś. km. Czasami na mechaniczne części w instalacji mają gwarancję na 60 tyś. km. Oczywiście nie oznacza to, że padnie w okolicach takiego przebiegu...nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tom.tomMoim zdaniem zdecydowanie najlepsza instalacja na rynku to Omegas (Landi Renzo).
Obecnie mam niestety własnie ją i jakiś cudów poza OBSŁUGĄ jej nie widze.
Wcześniej w Citroenie miałem Staga na wtryskach Magic i jeśi chodzi o działanie to jest 300 razy lepsze od tego w LR. Poza tankowaniem nic mnie nie interesowało. Przejscia LPG/PB/LPG wogóle niezauwazalne, przy skonczonym gazie 3 krótkie sygnały dzwiekowe o przejsciu na PB a po zatankowaniu LPG płynne przejscie na to paliwo - wszystko dzieje sie AUTOMATYCZNIE. W LR już niestety tak bezobsługowo nie jest - przy skonczonym LPG masz sygnał dzwiekowy ktory SAM :idea: musisz wyłączyć bo inaczej bedzie Ci wył bez konca no i po zatankowaiu LPG musisz pamietac aby RĘCZNIE włączyć przejscie na LPG :idea: - tak jest w mojej instalacji moze w innych LR jest inaczej.
Silniki Skody nie sa jakims cudem techniki zeby tam wkładac "super" instalacje i też nie maja super szybkich wtryskiwaczy benzynowych które by wymuszały szybkie wtryski do LPG jak np. Med czy Keihin.
Uważam, że instalacja Stag + dobre wtryski LPG np. wspomniane HANA ( jesli kogoś stac to Keihin ) + dobry reduktor + BARDZO DOBRY montaż i zestrojenie instalacji i cieszymy się bezproblemową jazdą na LPG. Koszt u mnie tj. Piotrków Tryb. w/w instalacji to ok 2300 zł. Ja za LR płaciłem 3500 poza ASO i teraz sie bawie w reczne przełączanie........
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81W LR już niestety tak bezobsługowo nie jest - przy skonczonym LPG masz sygnał dzwiekowy ktory SAM :idea: musisz wyłączyć bo inaczej bedzie Ci wył bez konca no i po zatankowaiu LPG musisz pamietac aby RĘCZNIE włączyć przejscie na LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez t271828Troche przesadzasz jesli chodzi o uciazliwosc tych czynnosci
Im wiecej napiszemy szczgółowych informacji, ( a co za tym idzie plusów i minusów instalacji które mamy w swoich autach ), Koledze który ma zamiar załozyc LPG, tym łatwiej przyjdzie mu podjąć decyzję odnosnie montazu takiej a nie innej instalacji...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81
Uważam, że instalacja Stag + dobre wtryski LPG np. wspomniane HANA ( jesli kogoś stac to Keihin ) + dobry reduktor + BARDZO DOBRY montaż i zestrojenie instalacji i cieszymy się bezproblemową jazdą na LPG. Koszt u mnie tj. Piotrków Tryb. w/w instalacji to ok 2300 zł. Ja za LR płaciłem 3500 poza ASO i teraz sie bawie w reczne przełączanie........
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81w pełni automatycznie
Chyba, że w sterowniku instalator coś skopał w ustawieniach i jest taki efekt...
Landi Renzo produkuje tzw. instalacje OEM dla Skody, tak jak BRC dla Chevroleta, a Motonic (na licencji Vialle) dla KIA (tutaj akurat w Picanto wtrysk w fazie ciekłej czyli instalacja V generacji), itd....nie ma to jak Octavia :drive:
>>> STOP PIJANYM KIEROWCOM!!! <<<
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez HunterNatomiast nie powinno tak być, że jadę i przełączam sam
Komentarz
-
-
Witam...
Ja mam u siebie zamontowaną instalację KME...w sumie stwierdziłem, że nie ma sensu dopłacać do BRC, którą miałem wcześniej zamontowaną w s8...butla 60 w miejscu koła zapasowego (wchodzi około 45 litrów)...co do montażu w wlewie, ja chciałem ale Panowie stwierdzili, że troszkę mało miejsca więc sobie odpuściłem. Za instalkę zapłaciłem 2200 brutto, nie mam żadnych problemów i śmiało polecam...Przejechałem już koło 40 tys km.
Więc wybór należy do Ciebie...w sumie najważniejsze jest to w jaki sposób ktoś ogarnia i montuje gaz...wiem, że nie ma sensu oszczędzać na warsztacie i czasami warto dopłacić troszkę i mieć święty spokój
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz